Z Dąbrowy Górniczej znów pojedziemy bezpośrednim pociągiem do Krakowa? Nowe inwestycje PKP PLK SA

Łącznik między stacjami Gołonóg i Tworzeń zostanie odbudowany, a inwestycja ma być w przyszłości szansą na kolejowe połączenie Dąbrowy Górniczej z Krakowem. W poniedziałek, 5 grudnia 2022 roku, umowy na realizację projektów z Programu Kolej Plus PKP Polskie Linie Kolejowe SA podpisały umowy z przedstawicielami nie tylko samorządu Dąbrowy Górniczej, ale także Katowic, Rudy Śląskiej, Bytomia, Mikołowa i Pyskowic w sprawie sześciu projektów w województwie śląskim o łącznej wartości niemal 1,5 mld złotych.

Fot. Włodzimierz Włoch/ PKP PLK SA
Tor kolejowy i sieć trakcyjna

Projekty będą realizowane w ramach Rządowego Programu Uzupełniania Lokalnej i Regionalnej Infrastruktury Kolejowej Kolej Plus do 2029 r. Mają sprawić, że podróże pociągiem z Orzesza do Katowic będą lepsze, a połączenia kolejowe dla mieszkańców Bytomia, Dąbrowy Górniczej, Rudy Śląskiej i Pyskowic, a także innych miejscowości w województwie Śląskim – dogodniejsze.

Umowę z PKP PLK SA podpisał wiceprezydent Dąbrowy Górniczej Damian Rutkowski. Chodzi między innymi o odbudowę przystanku pasażerskiego w Tworzniu. Przypomnieć warto, że jeszcze w 2000 roku właśnie z przystanku w Tworzniu można było bezpośrednim pociągiem pojechać do Krakowa. Później jednak to połączenie zostało zlikwidowane.

Sytuacja ma się jednak zmienić. Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe SA, przystanek Dąbrowa Górnicza Tworzeń na linii Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce – Dąbrowa Górnicza Huta Katowice zostanie odbudowany, a linia zostanie przedłużona do stacji Dąbrowa Górnicza. Dodatkowy tor przeznaczony dla połączeń aglomeracyjnych będzie mógł usprawnić ruch kolejowy między Dąbrową Górniczą a Katowicami. Wartość inwestycji to niecałe 120 milionów złotych.

Dodajmy, że program Kolej Plus zaplanowano do realizacji do 2029 r. To w sumie 34 inwestycje, które zostały zgłoszone przez samorządy z jedenastu województw. 10 projektów dotyczący rewitalizacji linii (ok. 315 km), 14 projektów związanych jest z odbudową lub rozbudową linii (ok. 516 km), 7 projektów dotyczący budowy nowych linii (ok. 189 km), są także 3 projekty dokumentacyjne dotyczące ok. 183 km linii kolejowych.

Strzemieszycka Dąbrowa Górnicza

Może Cię zainteresować:

Dąbrowa Górnicza, Sławków. Uwaga, ciężarówki na dwa miesiące wracają na ulicę Strzemieszycką. Problem ma zostać jednak rozwiązany. Tyle, że za jakieś 5 lat...

Autor: Redakcja

01/12/2022

Przejście podziemne

Może Cię zainteresować:

Rozpoczęły się przygotowania do wspólnej inwestycji miasta i PKP PLK. W Strzemieszycach powstanie podziemne przejście

Autor: Redakcja

22/11/2022

Przebudowa DK1

Może Cię zainteresować:

Przebudowa DK1 na odcinku Podwarpie – Dąbrowa Górnicza: kierowcy mogą już jeździć po nowym fragmencie jezdni w kierunku Sosnowca

Autor: Redakcja

21/11/2022