Tunel przy stacji Dąbrowa Górnicza Centrum już gotowy. Połączył ulicę Kościuszki z Limanowskiego. A teraz czas na nowe miejsca parkingowe

W piątek, 14 października, wieczorem otwarty zostanie tunel przy stacji Dąbrowa Górnicza Centrum, który połączył ulicę Kościuszki z Limanowskiego.

Fot. UM Dąbrowa Górnicza
Nowy tunel Dąbrowa Górnicza

Oprócz tunelu otwarte zostaną także przebudowane ulice Kolejowa, Limanowskiego (w kierunku Konopnickiej), a także nowa droga do skrzyżowania ulic Korzeniec i Robotniczej. Powstały tu też ronda, które mają za zadanie upłynnić ruch kierunku parku Zielona, Pogorii III czy Łęknic. – Otwarcie tunelu oznacza koniec utrudnień związanych z objazdem przez ulicę Graniczną, który został wyznaczony po likwidacji przejazdu przez tory przy ulicy Konopnickiej [w tym miejscu powstaje tunel pieszo rowerowy] – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

Częścią nowego, otwieranego układu komunikacyjnego są także ronda, jezdnie, chodniki, drogi rowerowe, a także przepompownia, która będzie odprowadzała wodę z rejonu nowego tunelu. – Oddawany do ruchu teren pozostaje placem budowy. Będą więc na nim prowadzone prace porządkowe i wykończeniowe, a sprzęt budowlany przejeżdżać będzie w kierunkach, na których trwają jeszcze prace, m.in. na zamknięty odcinek ul. Limanowskiego w kierunku Dąbrowskich Wodociągów – podkreślają w dąbrowskim magistracie.

W kolejnym etapie oddane zostaną miejsca parkingowe w rejonie stacji kolejowej. Jak zapowiadają urzędnicy, na parking od strony ulicy Limanowskiego wejdą brukarze, aby zakończyć prace. W sumie po obu stronach torów powstanie 375 miejsc parkingowych.

Autobusy wracają na stare trasy

Dodajmy, że od soboty, 15 października, na swoje stałe trasy powrócą autobusy linii 604, 644, 716 i 903N, które – jadąc przez Łęknice – pojadą przez tunel i będą obsługiwać przystanki przy ul. Konopnickiej i Kościuszki. Nadal bez zmian kursować będą autobusy linii 16, 79 i 242. – Docelowo wszystkie będą obsługiwać centrum przesiadkowe przy przebudowywanym właśnie dworcu PKP – wyjaśniają dąbrowscy urzędnicy.

Przypomnieć warto, że nowy układ drogowy to część wartej 229 mln złotych inwestycji (82,5 mln zł dofinansowania: 56,5 mln zł z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Śląskiego oraz z Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii) realizowanej wspólnie z PKP PLK. Wykonawcą prac jest konsorcjum Nowak-Mosty i Complex Dąbrowa Górnicza. Z kolei w ramach Programu Inwestycji Dworcowych na lata 2016-2023 przebudowywany jest dworzec w centrum. PKP PLK zleciły te prace firmie Berger Bau Polska. Inwestycja ma zakończyć się w pierwszej połowie 2023 roku.

Jaz na Pogorii IV

Może Cię zainteresować:

Koniec zamykania przejazdu rowerzystom na – zniknęły bramy z jazu na zbiorniku Pogoria IV. Z jazu będzie można korzystać przez cały rok

Autor: Redakcja

11/10/2022

Toaleta

Może Cię zainteresować:

Nowa, bezpłatna toaleta w Dąbrowie Górniczej. Granitowe płyty, podgrzewana podłoga, czujnik temperatury...

Autor: Redakcja

05/10/2022