Uwaga, utrudnienia. Rozpoczął się remont wiaduktu nad DK 86 w Będzinie. Kiedy koniec prac?

Rozpoczął się remont wiaduktu nad DK 86 w ciągu ul. Czeladzkiej w Będzinie. – Na potrzeby przebudowy przewiązek wyłączyliśmy z ruchu lewe pasy w obu kierunkach – informuje Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Remont kosztuje niemal 1,8 mln złotych.

Twitter/ GDDKiA Katowice
Wiadukt nad DK 86

Przypomnijmy, że 30 listopada 2021 r. wiadukt został uszkodzony przez transportowaną na samochodzie ciężarowym koparkę. – Doszło do deformacji dźwigarów głównych i konstrukcji wsporczej oraz uszkodzenia ciosu łożyska stałego wiaduktu. Doszło również do całkowitego wysunięcia się łożysk elastomerowych konstrukcji wsporczej pod rurociąg oraz uszkodzenia systemu odwodnienia konstrukcji wsporczej. Inspekcja uszkodzeń oraz późniejsza ekspertyza potwierdziły, że do czasu wykonania remontu korzystanie z obiektu jest bezpieczne. GDDKiA będzie dochodziła zwrotu kosztów naprawy obiektu z polisy ubezpieczeniowej sprawcy zdarzenia – zapowiadają w katowickim oddziale GDDKiA. Dodajmy, że konstrukcja wodociągu, którego zarządcą jest Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów w Katowicach, stanowi integralną część wiaduktu drogowego.

Za remont wiaduktu odpowiada Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa. Teren budowy GDDKiA przekazała wykonawcy w poniedziałek, 10 października. Prace rozpoczęły się od przebudowy przewiązek, co skutkuje wyłączeniem szybkich (lewych) pasów ruchu na jezdniach w obu kierunkach. – Po przygotowaniu przewiązek zostanie wdrożony kolejny etap czasowej organizacji ruchu, który przewiduje wyłączenie z ruchu jezdni drogi krajowej nr 86 w kierunku Katowic. Ruch przeniesiony zostanie na jezdnię w kierunku Częstochowy, gdzie pojazdy będą poruszać się po jednym pasie w każdym z kierunków. W tym czasie wykonawca odnowi zabezpieczenie antykorozyjne konstrukcji stalowej wiaduktu drogowego oraz konstrukcji wsporczej pod rurociągiem. Po wykonaniu tych robót ruch zostanie przełożony na jezdnię w kierunku Katowic – informuje GDDKiA.

Potem przyjdzie pora na główne naprawy, czyli wzmocnienie uszkodzonych dźwigarów wiaduktu drogowego, wymianę części konstrukcji wsporczej rurociągu oraz wykonanie zabezpieczenia antykorozyjnego konstrukcji. – Przebudowane docelowo przewiązki wykorzystane zostaną w trakcie robót związanych z rozbiórką i budową przylegającego do wiaduktu drogowego obiektu tramwajowego. Ich wykonanie planowane jest na rok 2023 w ramach odrębnego zadania – wyjaśniają w GDDKiA.

Prace, które kosztują niemal 1,8 mln złotych, powinny zakończyć się 30 listopada 2022 roku.

Trasa S1 pod Jaworznem w trakcie budowy

Może Cię zainteresować:

Tak wyglądała Wschodnia Obwodnica GOP w czasie budowy

Autor: Redakcja

13/10/2022

S1 Podwarpie Dąbrowa Górnicza

Może Cię zainteresować:

GDDKiA ogłosiła przetarg na projekt rozbudowy drogi ekspresowej S1 od Dąbrowy Górniczej do Sosnowca

Autor: Redakcja

13/10/2022

Budowa obwodnicy Poręby i Zawiercia

Może Cię zainteresować:

Drogowe inwestycje w regionie: sprawdzamy, co z budową obwodnic i rozbudową dróg ekspresowych. Terminy Generalnej Dyrekcji Dróg Państwowych i Autostrad niezagrożone?

Autor: Redakcja

10/10/2022