Druga edycja Supermamy w Ząbkowicach w Dąbrowie Górniczej. W planach: warsztaty, spotkania, prelekcje. Wkrótce rozpoczynają się zapisy

W Ząbkowicach odbędzie się kolejna edycja projektu Supermama. Wkrótce rozpoczynają się zapisy na cykl dwunastu spotkań.

Fot. Żaneta Kowalczyk
Supermamy w Ząbkowicach w Dąbrowie Górniczej

Stowarzyszenie Równe Babki w Dąbrowie Górniczej powstało w 2018 roku. Założycielkami inicjatywy są: Monika Jochymek-Borończyk i Danuta Kundys. Działają one na rzecz wsparcia i aktywizacji kobiet oraz dzieci. Przy wsparciu wolontariuszy organizują bezpłatne spotkania, warsztaty i prelekcje dla pań oraz kreatywne zajęcia i zabawy dla dzieci. Prowadzą także zbiórki charytatywne na rzecz potrzebujących.

Różne środowiska, wspólny cel

W zeszłym roku stowarzyszenie na zlecenie miasta zrealizowało projekt Supermama: cykl spotkań adresowany do dwunastu zagrożonych wykluczeniem społecznym mieszkanek Ząbkowic i ich dzieci. Od marca tego roku program będzie kontynuowany pod nazwą Kawiarenki Mam: cykl 12 spotkań z dwunastoma mamami z Ząbkowic i ich dziećmi. Nabór do programu rusza 1 marca. Mamy mieszkające w Ząbkowicach mogą zgłaszać się projektu w wiadomościach na facebookowym profilu stowarzyszenia Równe Babki lub mailowo na adres babki.rownebabki@gmail.com.

Celem projektu jest zintegrowanie, zaktywizowanie i zmotywowanie mieszkanek Ząbkowic. W zeszłorocznej edycji wśród uczestniczek były m.in. osoby niepracujące, niepełnosprawne lub opiekujące się niepełnosprawnymi dziećmi, a także wychowujące małe dzieci.

Wymieszałyśmy różne środowiska. Gdyby panie były tylko z jednego, nie motywowałyby się nawzajem – uważa Monika Jochymek-Borończyk, założycielka stowarzyszenia Równe Babki.

Spotkania ze specjalistami

Kobiety mają możliwość spotkania się z psychologiem, co pozwala im się otworzyć i opowiedzieć o swoich problemach. Ponadto podczas cyklu spotkań uczestniczki rozmawiają z florystką, logopedką, doradcą zawodowym czy dietetykiem, a ich dzieci mogą skorzystać z porady psychologa dziecięcego.

Dzięki opiece nad dziećmi, mamy mogą się skupić na sobie i zajęciach.

Prowadząca zajęcia z dziećmi Kasia jest logopedką, więc przy okazji zauważała językowe problemy dzieci. To wartość dodana, której nie brałyśmy początkowo pod uwagę – podkreśla Monika Jochymek-Borończyk.