Dąbrowa Górnicza. W Strzemieszycach budowane są dwa ostatnie segmenty przejścia pod torami. Inwestycja zakończy się jeszcze w tym roku

Trwa budowa ostatnich segmentów przejść pod torami na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce. To inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych SA miasta. – Nowe przejście podziemne w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce zwiększy poziom bezpieczeństwa, połączy dwie strony miasta, ułatwi dostęp do peronów i komunikację pieszym, osobom o ograniczonej możliwości poruszania się i rowerzystom – podkreślają w PKP PLK.

Przejście podziemne na stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce połączy perony z dwiema stronami miasta. Ze stacji pasażerowie mogą pojechać do Katowic, Sosnowca, Sławkowa, Olkusza czy Tunelu na linii do Kielc. Wybudowane zostały już boczne segmenty przejścia pod torami. Teraz prowadzone są prace przy wykopie ostatnich dwóch, środkowych segmentów przejścia oraz roboty wykończeniowe wewnątrz obiektu. Jak informuje PKP PLK, zo zrobienia pozostało dokończenie szybu windowego i dojść do przejścia oraz montaż przepompowni. W tym miesiącu rozpocznie się budowa konstrukcji zadaszenia i wind.

Prace zostały zaplanowane i wpisane do rozkładu jazdy.

– Przejście podziemne będzie zadaszone i wyposażone w pochylnie ułatwiające podróżowanie osobom z ograniczonymi możliwościami poruszania się – informuje PKP PLK. – Udogodnieniem będzie winda łącząca przejście podziemne z peronem. W przejściu i dojściach będą ścieżki naprowadzające ze specjalną wypukłą fakturą dla osób niewidomych i słabo widzących. Zaplanowano specjalną ścieżkę dla rowerzystów. Zamontowane kamery monitoringu zwiększą poziom bezpieczeństwa. Przejście będzie wyposażone w system informacji pasażerskiej – nagłośnienie, oświetlenie, czytelne tablice z opisem wyjść, kierunków jazdy pociągów.

Dodajmy, że zadanie „Budowa przejścia podziemnego dla ruchu pieszo-rowerowego w stacji Dąbrowa Górnicza Strzemieszyce” realizowane jest w ramach projektu „Poprawa bezpieczeństwa i likwidacja zagrożeń eksploatacyjnych na sieci kolejowej” we współpracy z miastem. Koszt prac to 9,7 mln zł netto, zaś udział PLK SA to ok. 4,9 mln zł. Prace powinny zakończyć się w czwartym kwartale 2023 roku.

Bezpieczniej w Ząbkowicach i Gołonogu

Przypomnijmy, że PLK SA wspólnie z Dąbrową Górniczą sfinansowały budowę bezpiecznego przejścia pod torami w stacji w Ząbkowicach. – W Dąbrowie Górniczej pociągi jeżdżą po nowym wiadukcie, który zastąpił skrzyżowanie w poziomie szyn i zapewnił sprawne przejazdy kolejowe oraz bezpieczną komunikację drogową. Mieszkańcy Dąbrowy Górniczej korzystają też z przejścia podziemnego, które umożliwia dostęp do peronu w stacji. Dzięki wybudowanemu przejściu pieszo-rowerowemu pod torami przy ul. Konopnickiej przekraczanie torów jest bezpieczniejsze i wygodniejsze – podkreślają w PKP PLK.

Dodajmy, że w Gołonogu wybudowano nowy wiadukt kolejowy, pod którym przebiega droga, ścieżka rowerowa i chodnik. Do peronów można się dostać przejściem podziemnym.

Tor kolejowy i sieć trakcyjna

Może Cię zainteresować:

Z Dąbrowy Górniczej znów pojedziemy bezpośrednim pociągiem do Krakowa? Nowe inwestycje PKP PLK SA

Autor: Grzegorz Lisiecki

06/12/2022

Wiaty w centrum przesiadkowym w Dąbrowie Górniczej

Może Cię zainteresować:

Nowe wiaty w centrum przesiadkowym w Dąbrowie Górniczej. Pojawiła się zieleń, także przy dworcu. „Czekamy z ustawianiem ławek”

Autor: Grzegorz Lisiecki

20/06/2023