Utrudnienia rozpoczynają się 3 lutego 2025 roku. 3,5-kilometrowy fragment DW 790, czyli ulicy Łaskowej, od skrzyżowania z ulicą Łazy Błędowskie do granic gminy Łazy, będzie całkowicie nieprzejezdny, choć będzie zapewniony ruch dojazdowy do posesji.
„Do całkowitego zamknięcia drogi zmusza wykonawcę zły stan drogi na tym odcinku.” – mówi Krzysztof Serafiński, Zastępca Naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych w Urzędzie Miejskim w Dąbrowie Górniczej – „Przy mocno obsuniętych poboczach i krawędziach jezdni istniałoby ryzyko zsuwania się pojazdów do rowu, gdyby chcieć utrzymywać ruch na jednym pasie. (…) Taka organizacja ruchu umożliwi też szybszy postęp prac.”
Prace na wcześniejszych odcinkach drogi wojewódzkiej, to jest między skrzyżowaniami z ulicami Koksowniczą i Lasy Błędowskie, prowadzono od listopada 2024 roku, przy utrzymaniu ruchu. Ten był prowadzony połówkowo, czyli w systemie wahadłowym, sterowanym światłami. W przypadku tego odcinka nie zdecydowano się na podobny krok, tłumacząc to względami bezpieczeństwa.
Zamknięcie odcinka w dwóch etapach
Zapory uniemożliwiające wjazd na drogę pojawią się najpierw na odcinku między granicą miasta z gminą Łazy a składem kruszywa przy ul. Łaskowej 40. Po zakończeniu prac na tym odcinku, zostanie on otwarty dla ruchu dojazdowego, a prace przeniosą się na odcinek kolejny, czyli od składu kruszywa do skrzyżowania z ulicą Lasy Błędowskie.
Objazd od strony Dąbrowy Górniczej wytyczono ulicami Koksowniczą i Inwestycyjną, drogą wojewódzką 796 do skrzyżowania z drogą krajową 78 w Zawierciu, dalej tą drogą do drogi wojewódzkiej 791 w Ogrodzieńcu. Objazd w przeciwnym kierunku prowadzi analogiczną trasą.

Poszerzenie drogi i zmiana jej geometrii w rejonie skrzyżowań
Podczas remontu będą przeprowadzone m. in. następujące prace:
- uregulowanie szerokości drogi przez poszerzenie jej w miejscach, w których obecnie jest ona zbyt wąska;
- korekta geometrii jezdni w rejonie skrzyżowań;
- wzmocnienie podbudowy drogi na całej jej długości;
- ułożenie nowej nawierzchni;
- budowa kanalizacji deszczowej;
- przebudowanie przystanków autobusowych poprzez wybudowanie zatok, by zatrzymujące się autobusy nie tamowały ruchu;
- budowa chodników dla pieszych w rejonie nowych zatok autobusowych oraz skrzyżowań z ulicami Białej Przemszy i Przelotową.
Do
inwestycji włączyły się także Dąbrowskie Wodociągi, które
podczas prac ziemnych ułożą swój rurociąg.
Oprócz
odcinka opisanego powyżej w tym roku będzie także zmodernizowany
dodatkowy fragment tej drogi, o czym szczegółowo pisaliśmy tutaj.
Zmiana trasy i rozkładu autobusu później
Co ciekawe, zamknięcie drogi stanie się naprawdę całkowite dopiero od 17 lutego tego roku. Do tego czasu będzie jeszcze tamtędy przejeżdżał autobus linii 609, którego trasa ulegnie zmianie dopiero za dwa tygodnie. Szczegóły będą podane na stronach Zarządu Transportu Metropolitalnego.

Może Cię zainteresować: