Dotychczasowo zamknięty fragment al. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej wydłuży się o 400 metrów

Rusza kolejny etap przebudowy al. Piłsudskiego w Dąbrowie Górniczej. Kolejny fragment zostanie wyłączony z ruchu w poniedziałek (9maja). W tym miejscu mają powstać nowe miejsca parkingowe

UM Dąbrowa Górnicza
Kolejny etap przedbudowy al Piłsudskiego

W Dąbrowie Górniczej 9 maja rozpocznie się kolejny etap przebudowy al. Piłsudskiego, wzdłuż której powstanie 40 miejsc parkingowych. W związku z realizacją inwestycji, na czas trwania tej części zadania, zamknięty od końca marca fragment wydłuży się o 400 metrów.

Zamknięty fragment się wydłuża

Z końcem marca zamknięty został odcinek drogi w kierunku huty między ulicami Graniczną i Tysiąclecia, gdyż trwającej modernizacji torowiska tramwajowego towarzyszy przebudowa jezdni. Od poniedziałku (9 maja) zamknięty fragment wydłuży się o odcinek między ul. Tysiąclecia a skrzyżowaniem z ul. Kasprzaka. Oznacza to, że ruch w obu kierunkach będzie się odbywał po dwóch pasach jezdni od Ronda Budowniczych Huty do centrum. Wyłączony z ruchu zostanie pas środkowy ze względu na prace przy torowisku.

Na wewnętrzny pas – na wysokości tymczasowego przystanku autobusowego w kierunku centrum – zostanie również przeniesiony tymczasowy przystanek autobusowy w kierunku huty – wyjaśnia Bartosz Szewczyk z Wydziału Infrastruktury Miejskiej.

Możliwość zjazdu w kierunku huty pojawi się nieco dalej, za skrzyżowaniem Tysiąclecia. W tym miejscu budowany jest przejazd przez torowisko. Prawy pas przed wspomnianym skrzyżowaniem służyć będzie jedynie do skrętu w prawo. Zaś powrót na jezdnię w kierunku huty zostanie wyznaczony przez skrzyżowanie z ul. Kasprzaka.

Zniknie nieużytkowane przejście podziemne

Na zamkniętym 400-metrowym odcinku al. Piłsudskiego między skrzyżowaniem z ul. Tysiąclecia i Kasprzaka ma zostać zmieniona geometria jezdni, zbudowana kanalizacja deszczowa oraz przekładka nowych sieci. W planach jest również przemodelowanie wyjazdu z ul. III Powstania Śląskiego oraz zasypanie nieczynnego od lat przejścia podziemnego.

Zewnętrzny pas jezdni między skrzyżowaniem z ul. III Powstania Śląskiego a przejściem dla pieszych przed skrzyżowaniem z ulicą Kasprzaka zostanie wyłączony z ruchu i przeznaczony na miejsca postojowe – zapowiada Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika Wydziału Inwestycji Drogowych.

W efekcie po obu stronach alei powstanie około 40 miejsc parkingowych. W trakcie zamknięcia jezdni między skrzyżowaniami z ul. Tysiąclecia i Kasprzaka, na jednokierunkowej obecnie ulicy III Powstania Śląskiego zostanie wprowadzony ruch dwukierunkowy.