Dąbrowa Górnicza. Zamiast przejazdu kolejowego będzie tunel, są zmiany w organizacji ruchu

Na początku przyszłego roku mają skończyć się prace przy przebudowie skrzyżowania ul. Poniatowskiego, Konopnickiej i Kolejowej. Wprowadzono zmiany w organizacji ruchu.

UM Dąbrowa Górnicza
Tunel pod torowiskiem zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej

Zmiany spowodowane są kolejnym etapem robót; tunel pod torowiskiem zastąpi przejazd kolejowy na ul. Konopnickiej. – Skrzyżowanie ul. Poniatowskiego, Konopnickiej i Kolejowej tymczasowo przestało być rondem i wprowadzono na nim ruch jednokierunkowy. Przejazd jest możliwy od ul. Poniatowskiego. W przeciwną stronę można jechać równoległą ul. Kopernika – mówi Krzysztof Serafiński, zastępca naczelnika wydziału inwestycji drogowych dąbrowskiego magistratu.

Na razie – przez tory

Nieopodal ronda ustawiono wiertnicę, co spowodowało wyłączenie z ruchu części pasów. Wszystko jednak ma wrócić do normy jeszcze przed świętami. – Na placu budowy trwa wykonywanie konstrukcji muru oporowego, który powstaje z pali zalewanych betonem. Następnie będziemy robić wykop pod pochylnię prowadzącą do tunelu – informuje Arkadiusz Stolarz, dyrektor kontraktu z firmy Nowak-Mosty.

Do czasu udostępnienia tunelu piesi i rowerzyści mogą korzystać z tradycyjnego przejścia przez tory. Co innego, jeśli chodzi o kierowców. Ci już zdążyli przywyknąć do tej sytuacji, bo nie jeżdżą tamtędy od połowy września. Chcąc przejechać na drugą stronę, kierują się na wiadukt między ul. Graniczną i Łączącą. Docelowo jeździć będą tunelem przy stacji kolejowej, który połączy ul. Kościuszki i Limanowskiego.

Powstanie także parking

W ramach prowadzonej inwestycji powstaną także: parking na prawie 400 miejsc, przejście podziemne, nowe drogi łączące poszczególne ulice, a przy skrzyżowaniach ronda. To wszystko będzie częścią budowanego centrum przesiadkowego i przebudowy układu drogowego w śródmieściu. Przebudowane zostaną także perony i tory przy stacji. Modernizację ma również przejść budynek dworca. Powstanie ponadto nowa siatka połączeń autobusowych, która ma umożliwić szybsze i prostsze dotarcie z dzielnic do centrum.

Wszystko ma być gotowe do końca 2023 r.